Kérdésed van? +36703315295
Az igen/nem érme egy egyszerű, mégis szórakoztató eszköz, amelyet elsősorban döntéshozatalhoz vagy játékos jósláshoz használnak. Az érme két oldala eltérő felirattal rendelkezik: az egyiken „igen”, a másikon „nem” szerepel. Használata hasonló a hagyományos pénzfeldobáshoz. Egy kérdés után feldobjuk, és az érme megadja a választ. Ez egy nagy fémből készült változat, súlyos, dobása nlmi ujj-erőt kíván, elkapása némi ügyességet a koppanó ütések elkerülése érdekében. Ajándéktárgyként ideális egyszerre vicces, spirituális és dizájnos. Egyszerűsége ellenére remek kiegészítő társasjátékokhoz, beszélgetésekhez, meditációhoz vagy egyszerűen csak a zsebbe szerencsepénzként.
Az igen/nem érme kiváló kiegészítő lehet olyan társasjátékokhoz, ahol a döntéshozatal, a véletlen vagy a játékosok közötti interakció hangsúlyos szerepet kap. Itt van néhány típus és konkrét játék, ahol jól működhet:
1. Party- és társalgási játékokhoz:
Ezekben a játékokban gyakran kell gyors döntéseket hozni, kérdésekre válaszolni vagy szavazni.
Igen? Nem? (Yes or No?) – kifejezetten ilyen érme köré épül a játék.
Kamu vagy igaz? – eldöntheted, hogy hiszel-e a másik játékos állításának.
Tudsz titkot tartani? – választhatsz, válaszolsz-e őszintén.
Cards Against Humanity vagy Dixit – extra csavarnak használható, ha bizonytalanok a döntések.
2. Improvizációs és szerepjátékokhoz (RPG):
Dungeons & Dragons, Fiasco, vagy más szerepjáték – ha a mesélő vagy játékos nem tud dönteni, az érme segíthet.
Story Cubes – történetmesélés közben eldöntheted, hogy a karakter „igen” vagy „nem” választ adjon.
3. Kétfős gyors játékokhoz:
Love Letter – bizonytalan döntések esetén extra eszköz.
Coup – blöffölésnél érdekes fordulatként bevethető.
4. Gyerekekkel játszható játékokhoz:
Ha nehéz választaniuk, az érme segíthet dönteni.
Jó módszer konfliktuskezeléshez is ("Ki kezdje?" – dobj érmét!).
Ötlet: Házi szabályként
Bármely játékhoz hozzáadható házi szabályként:– Ha döntetlen van, vagy vita alakul ki, dobjatok egy igen/nem érmét!